Friday, January 1, 2010

wishlist 2010

selamat tahun baru kepada sume..
lame nmpknye xusik blog..
so,biarla post ni menjadi post terakhir utk taun 2009..
hari jadi aku pun semakin hampir..alhamdulillah..
Allah masih memberi kesempatan utk aku idup d atas bumiNya ini..
smoga Allah panjangkan umur dan murahkan rezki aku...dan juge utk sume rakan2 aku..amin~
=)

so,sempena taun 2010 ni..aku nak letak wishlist dan matlamat yg perlu aku capai..
kite perlu beberapa faktor utk menetapkan matlamat..
yakni..matlamat kite perlu SMART.
S: specific
M: Measureable
A:Achieveable
R: Realistic
T: Timeline
klu nak terangkan satu2 faktor ni..mgkin makan mase..
utk senang phm..
biar aku wat dlu matlamat aku utk taun ni yg aku akan berusaha utk capainye..

1. Camera Canon EOS 7D + 70-200mm f2.8 L IS USM + 24-70mm f2.8 L + speedlite 580EX II +
price : overall harga arounf RM20k
date to achieve camera : august 2010
date to achieve all : dec 2010




2. Tablet Laptop
hp pavilion tx2000 convertible tablet laptop ataupun yg setara dengannya.
price: around 3k
dateline to achieve : Mac 2010




3.Toyota Camry 2.4V

nak tukar kete VIOS yg ade skrg to Toyota Camry
price : around 180k
dateline: May 2010



camne nak capai sume ni..
1...korang yg berbaek ati nak bagi...aku alu-alukan~
=D
usaha ar..pe agy..
sambil tunggu keje dapat..wat la bsnes2 sket..
cube bygkan.klu makan gaji..gaji kite klu 2800..ha,takat tu je..mgkin tmbh2 OT sket..
klu wat bisnes..gaji mgkin leh rendah dari 2800..tpi tgk kepada usaha kte..tul x?
Allah kasi rezki berdasarkan usaha kite..
klu usaha nais..insyaAllah kite dapat rezki yg nais..
Allah Maha Adil kan?
=)

kla..till my hand meet d keyboard again~
t8 care all...

p/s: sape nak join aku wat bisnes..jom..juz kontek je..
okies?
thanks for reading btw..

wassalam..

6 comments:

reece_max said...

bsnes ape bro~
laptop tablet hp (yg kt pic) cm pisem pnye je...dh r cpt panas

verachens said...

dude...aku dgr skrg pasaran kerepek tempe makin hangat dipasaran...ape lg dude...mungkin kalau kite bwat besar2an bole jd public listed kt bursa saham kL...haaa~

Shariffudin Sahedan said...

ouh ek?
k,nnti aku setup date dgn ko..kte bincg psl kerepek tempe dgn lebih mendalam..
hehehe...

lor..yeke?
xbest ar camni...kene cari laptop len ar camtu..
bisnes kecik2 je..
kontek2 la aku weyh..mane tau ko tibe2 leh terminat nak join skaki dgn aku~
=)

HafizAizuddin said...

nk beli lens tu aje le aku... leh ikut ko jalan2 "cube try test"

filz said...

wah!! aku bangga dgn kau. nnt jgn lupe bwk aku dgn no 3 tu ye. ahax!

ps. aku jmp internet terus masuk blog kau. best tk aku? haha :P

Shariffudin Sahedan said...

leh hapiz..no hal~
ko doa2 ar aku dpt beli cpt2..haha..

wah!
terharu aku pizah..ko sgt best..haha..ok2.nanti aku da beli no 3 tu,aku bawa ko jln2...hihu~
so,doa2 ar utk aku ek.. =)